søndag 17. juni 2012

Hiv o´hoy - forberedelser til barnebursdag!


På tirsdag er Mikkel-minstemann 4 år! Kan nesten ikke fatte at det er hele 4 år siden denne lille herremannen gjorde sitt inntog i familien!  Tiden flyr - virkelig!

Kommende fredag satser vi på å gjennomføre barnebursdag med gutta i barnehagen, og hovedpersonen har sagt at han ønsker seg sjørøver/pirat bursdag!

Når man ikke har tid til å lage morsomme effekter selv (dessverre), så har jeg funnet ut at Etsy er helt fantastisk. Tidlig i juni la jeg inn bestillinger på diverse effekter, og i går kom siste pakken i posten!



Som dere ser blir det rødt  - svart - og hvitt tema på pirat bursdagen. Jeg har kjøpt inn sugerør, øyelapper, kakepynt (strø), cupcake pirat pynt, cupcake former og svart/hvite papirposer. Det var nesten litt vanskelig å begrense seg selv.....( De som har fulgt bloggen en stund vet at jeg eeeeelsker å stelle i stand til barnebursdager).  Men siden dollaren er lav nå, så ble det en fornuftig pris å det hele.


Jeg har lenge vært på jakt etter slike små (melke-) flasker, til bruk i selskaper, istedenfor glass - og lykken var stor når jeg på Etsy også kom over disse. 12 små flasker er nå i hus, og jeg ser frem til alle gangene jeg kan bruke dem...


Ønsker deg en fortreffelig uke!

13 kommentarer:

Hanne Mette sa...

Dette blir jo bare en helt perfekt barnebursdag! Jeg elsker også å gjøre i stand til barnebursdager, men sliter litt med å få tid til alt sammen. Det gjelder å være ute i god tid har jeg funnet ut og jeg er godt i rute til 6 års dagen som skal arrangeres i slutten av måneden. :)
Ønsker meg veldig veldig slike sugerør altså. Skulle ønske noen av de norske nettbutikkene solgte dem.

Lykke til med forberedelsene.
Klem fra Hanne Mette

meaningmoon sa...

Ååå herlig! Du er jo så flink til å lage i stand flotte bursdagsbord, så jeg gleeeder meg til å se det ferdig dekket :) Takk for tips med Etsy, må nok klikke hjem noe der fra jeg og :)
Ønsker deg en flott uke og lykke til med pirat fest :)

Unknown sa...

Så masse flott pynt!!
Kan jeg spørre om link til "butikken" du har kjøpt sugerørene og cupcakes formene?
Og gjerne flaskene og:)

Ha en fin fin kveld;)

Marte sa...

Elsker disse bursdagsinnleggene dine! Du er liksom dronningen av barnebesøk i mine øyner! Liker stilen, altså!! Regner med du viser fix ferdig pyntet bord og besøk også;) Gleder meg!

Fin uke til deg!!

Pink lady sa...

Oi, her var det mye stilig! Lykke til med de videre forberedelsene. Det blir nok stor suksess! ;)

Fruehuset sa...

oi! Etsy må heilt klart sjekkes ut.
Dette var jo masse morsomme og unike ting:) Gler meg til å sjå resultatet.

Ja, det blei ein fin søndag.
Sushi og avslapping + litt husvask = toppen!

Ønsker deg ei super veke:)
Klem!

Nicoline sa...

Dette blir så kult!
Gleder meg til å se.
Jeg har en 4 åring i August og vi er godt i gang med planleggingen og ja det blir en tur innom etsy.
Her blir det fotballtema!
Klem Nicco

Miss Susie and the Bandits sa...

Oi!!!
Dette blir stilig :-)
Gleder meg til å se bilder av ferdig pyntet bord ;-)
Hvordan er det med toll/moms og den slags når man bestiller på Etsy?
De har jo sååå mye gøy der.

Ha en fin dag
Klem
Susanne

Hanne sa...

Å kjære.. Dette kan jeg tenke meg blir en alle tiders bursdags feiring! ser veldig spennende ut altså :)

LYKKEBO sa...

Du er så flink!!
Dette blir bra! Håper vi får ser bilder av lillebror`s store dag;) Så mye tøft du har fått tak i-ser jeg må bli flinkere til å handle på nettet!!;)
Masse lykke til med den store 4års dagen:)

Klem

Unknown sa...

Stilig!!!!! :)
Elsker sterke kule farger!! :)

Det blig gøy!!

Vicky

Spirea sa...

Fantastisk bra! Det der kommer til å bli en knallfin bursdag - med supert tema for en gutt på 4! Og jeg suger til meg alle tips - her har vi en gutt på 2, men tiden fyker jo og alt som kan tipses om, det tar jeg med meg. Snuppa skal ha barnebursdag om en ukes tid...det blir spennende å se hva slags tema vi lander på da. Gøy blir det uansett :) Kos dere masse - også ønsker jeg deg gode dager! klem :)

Spirea sa...

Ps. glemmer helt å si at du har en utrolig fin blogg :))